Projecten Uganda

14 oktober 2019 - Kampala, Oeganda

Vandaag hebben we 2 projecten in Kampala bezocht.

Hoofdkantoor Tutapona.

Tutapona is een organisatie die zich inzet voor vluchtelingen in Oeganda. Door oorlogen in buurlanden Congo, Rwanda en Zuid Soedan vluchten veel mensen naar Oeganda, totaal 1,4 miljoen. Tutapona heeft 45 posten langs deze grenzen en bieden vluchtelingen een programma om trauma's te verwerken. Mooi werk en zij zijn één van de organisaties die gebruik maken van MAF. Voor de medewerkers betekent vervoer over de weg 10 uur en met de MAF vliegtuig 1,5 uur.

Smiddags zijn we de sloppenwijken in gegaan om project te bezoeken. Naast de enorme vuilnisbelt en hutjes,  leren kansarme jongeren een beroep, zoals kleding- en schoenmaker,  koken, muziek maken of kapper.

Met de ondernemers van deze MAF reis zijn wen aantal nieuwe naaimachines aangeschaft.

Vanavond dinner met de gehele staf van MAF Oeganda en morgenochtend vroeg gaan we onze 1e vlucht maken.

1. Emma van Beest:
    14 oktober 2019
    Hoi Erik,
    Wat een indrukwekkende reis maak jij lijkt mij heel confronterend om door de sloppenwijk te lopen mooi om te lezen dat de jongeren een kans krijgen om een beroep te leren.
    Spannend morgen je eerste binnenlandse vlucht in een mini vliegtuig alvast een goede vlucht toegewenst.
    Prachtig werk waar de MAF zich voor inzet! Zo kom ik toch meer te weten over de organisatie waar jij al zolang vrijwilliger ben.
  2. J.Petersen:
    15 oktober 2019
    Bedankt dat we mee mogen geniet. Heel indrukwekkend.