Bezoek aan een tribe

16 oktober 2019 - Loming, Zuid-Soedan

Vandaag zijn we naar Kimatong gevlogen. We hebben daar een bezoek gebracht aan Familie de Leeuw, die werkzaam zijn voor Africa Inland Mission.

In Kimatong woont de stam Liram in de meest primitieve vorm. In hutjes binnen in een kraal, die s'avonds wordt afgesloten met een takkebos. Kinderen lopen zonder kleren en kindjes dragen broertjes en zusjes op de rug. De Chief, het dorpshoofd bepaalt de regels en bezit een paar vrouwen. De bruidschat wordt betaald met koeien. Midden in dit dorp woont Fam de Leeuw. Ze spreken inmiddels de taal en bouwen op een natuurlijke manier aan relaties met de stam en leggen hun geloof uit. Zondags houden ze kerk onder de boom en er komen dan zo'n 60-80 mensen.

Verder hebben we het lokale hospitaal bezocht en kregen een rondleiding.

Weer teruggevlogen naar Juba en werden uitgebreid uitgezwaaid bij vertrek door de kinderen en een paar geiten, die eerst van de landingsbaan gejaagd moesten worden.

Dieper in de Bush met een bezoek aan een stam kun je echt niet komen....dan voel je pas echt "ik ben ver van huis"...

1. Emma van Beest:
    17 oktober 2019
    Hoi Erik, tjonge wat bijzonder allemaal echt in de middle of nowhere wat een cultuurschok moet dat zijn een ervaring die je nooit meer vergeet lijkt mij in ben benieuwd wat voor een impact het heeft als je weer in Nederland bent
    Hartelijke groet 👋