Onze laatste dag

18 oktober 2019 - Kampala, Oeganda

05.30 uur op om smorgens nog een game drive te gaan doen en ook dan zien we Gods schepping aan ons voorbij trekken. Het ziet er allemaal zo peacefull uit, zou het paradijs er zo hebben uitgezien?

Koffiestop bij de Hippopool. We bedanken Joost, Rembrand en Margreet voor hun geweldige inzet en daarna met onze laatste vlucht naar het MAF vliegveld bij Kampala.

Na 8 vluchten zet Rembrand onze piloot ons weer veilig aan de grond op MAF Kajanssi Airfield. Het voelt als thuiskomen, maar ook een beetje afscheid nemen. Er rest ons nog 1 grote vlucht "going home" naar Amsterdam.

Eerst nog een rondleiding door Ilonka en Kees Barendse. Ilonka, HR Manager laat ons het kantoor zien en vertelt wat er allemaal komt kijken voor het in- en uitvliegen van de MAF vliegtuigen. Haar man Kees is Chief Engineer en laat ons de nieuwe hangar zien. Er wordt daar druk gesleuteld aan de vliegtuigen en één toestel wordt zelfs helemaal gestript en opnieuw in elkaar gezet. Dit bespaart MAF veel geld. Knap staaltje werk, dat wordt ons wel duidelijk. Ook onderhoud aan alle vliegtuigen wordt hier stipt uitgevoerd. Met verbazing staan we hier te luisteren wat er vast gelegd moet worden. Ook complete logboeken die bijgehouden moeten worden van elk vliegtuig.

Dan even repacken, farewell dinner met Fam Barendse & Roodenburg en op naar Kampala Airport.

Dit was het, maar mijn laatste verhaal schrijf en stuur ik vannacht uit het vliegtuig (KLM heeft Wifi aan boord).

1. José:
    18 oktober 2019
    Heel mooi en indrukwekkend allemaal!
    Leuk om zo een klein stukje mee beleefd te hebben.
    Welkom thuis straks, goeie reis!